MF Topp 28

Måns Zelmerlöw vann medan Daniel Gildenlöw kom på 28:e och sista plats.

En topplista över alla bidrag i årets Melodifestival går nu att göra.

SVT publicerade idag röstningsresultaten i detalj.

Lanseringen av den nya hjärtappen fick antalet inkomna röster att öka kraftigt jämfört med tidigare års festivaler. I finalen fanns det också mer poäng att fördela eftersom bidragen var två fler än brukligt. Bland de som slogs ut i Andra Chansen var Kristin Amparo närmast en finalplats.

Notera att de tre bidragen i botten på resultatlistan också var de tre som var först ut i deltävling 1. De har alla markant lägre andel röster än övriga som slogs ut i efterföljande deltävlingar, inte långsökt att tro att det beror på att folk ännu inte hade grepp om hur appen fungerade eller kanske inte ens hunnit ladda ner den. Särskilt synd att det gick ut över Molly Pettersson Hammar som hade en konkurrenskraftig låt med.

Heroes
Måns Zelmerlöw
288 poäng
   2. Jag är fri (Manne leam frijje) 
Jon Henrik Fjällgren

  139
   3. Don't stop believing
Mariette

  102
   4. Guld och gröna skogar
Hasse Andersson

    78
   5. Sting
Eric Saade

    77
   6. Forever starts today
Linus Svenning

    59
   7. Don't stop
Isa        

    56
   8. Groupie
Samir & Viktor

    49
   9. Möt mig i Gamla stan
Magnus Carlsson

    28
 10. Building it up
JTR

    25
 11. Can't hurt me now
Jessica Andersson

    23
 12. Make me (La la la)
Dinah Nah

    22
 13. I see you - ac
Kristin Amparo
antal röster
  441 015
 14. Hello hi - ac
Dolly Style

  404 960
 15. Bring out the fire
Andreas Weise

  402 521
 16. Det rår vi inte för - ac
Behrang Miri feat. Victor Crone

  297 379
 17. Insomnia
Ellen Benediktsson

  288 995
 18. För din skull
Kalle Johansson

  261 572
 19. If I was God for one day
Neverstore

  253 725
 20. Black swan
Caroline Wennergren

  252 405
 21. Living to die
Andreas Johnson

  252 280
 22. Ett andetag
Annika Herlitz

  226 388
 23. Don't say no
Midnight boy

  157 793
 24. Där och då med dig
Emelie Irewald

  134 638
 25. Nonetheless
Marie Bergman & Sanne Salomonsen

  134 427
 26. One by one
Elize Ryd & Rickard Söderberg

  101 433
 27. I'll be fine
Molly Pettersson Hammar

    82 807
 28. Pappa
Daniel Gildenlöw

    44 483

Kommentarer

  1. Jag och min man hade Elize Ryd & Rickard Söderberg som favorit i första deltävlingen. Jag hade också följt betting-sidorna flitigt och förstod att de låg bra till. Så även Molly. När hon åkte ut kände jag att något måste vara fel och jag trodde faktiskt det hade med appen att göra. Jag hade nämligen inte en susning under programmets gång hur jag skulle få tag i den. Jag hade faktiskt inte förstått allvaret med den utan trodde det var en kul grej bara. Till andra deltävlingen var den nerladdad. Ann och Stefan Jansson

    SvaraRadera
  2. jag hade problem rösta på Molly och ändå redan laddat ner appen. Tror det var inkörningsproblem helt enkelt och det ggick ut över en av mina favoritlåtar :(
    /frederik

    SvaraRadera
  3. Ja, det är märkligt att detta inte undersökts mer av de etablerade medierna. I övrigt heter Daniel Gildenlöw och ingenting annat - härmed ändrat!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar