Benjamin har landat

På tisdagen lyfte ett plan från Arlanda med destination Lissabon. Ombord fanns Benjamin Ingrosso och hela den svenska delegationen.

"Nu flyger Benjamin och teamet till Lissabon. Repetitioner väntar!",  skriver SVT Mello på → Instagram

Sveriges delegationschef i årets ESC är Karin Gunnarsson. Hon har bakgrund i musikbranschen och är numera ordförande i Melodifestivalens urvalsjury och Mellos biträdande tävlingsproducent vid sidan av Christer Björkman.

Det är imorgon eftermiddag Benjamin Ingrosso ska upp på scenen i ESC-arenan för första gången. Repetitionerna startar strax efter klockan 15.

"Det känns superkul"
Nyhetsbyrån → TT gjorde för några dagar sedan en längre intervju med Benjamin. Där avslöjar han vilka hans tre favoriter är i detta års Eurovision. Vi publicerar delar av intervjun här:

"Jag har längtat hela mitt liv till att få stå på en stor scen inför en internationell publik och uppträda, men jag visste inte att det skulle bli i Eurovision. Det känns superkul att få chansen att göra ett nummer jag är så pass stolt över."

När "Dance You Off" introduceras för Europapubliken har enklare finjusteringar gjorts vad gäller det visuella – en större förändring kommer dock att höras. Eftersom de svenska reglerna skiljer sig från de internationella måste den förinspelade körsången skrotas – i stället gör fem sångare honom sällskap bakom scenen.

"Det blir tre tjejer och två killar som är jätteproffsiga. Jag är så glad att jag har fått med dem allihopa. Det kommer låta mer live, vilket jag kan tycka är nice. Numret är så himla mycket musikvideo i folks ögon och jag tror det blir ännu bättre i Eurovision att man faktiskt hör att shit de sjunger ju live."

Benjamins favoriter i ESC 2018:

Spanien:  "Tu Canción"  -  Amaia & Alfred
 Australien:  "We Got Love"  -  Jessica Mauboy
 Norge:  "That's How You Write A Song"  -  Alexander Rybak

Kommentarer